Przejdź do wersji aktualnej
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Tytuł:
|
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi |
Komórka organizacyjna: |
Referat Inwestycji, Zamówień Publicznych i Ochrony Środowiska |
Osoba odpowiedzialna: |
Rafał Meryk – podinspektor ds. gospodarki odpadami |
Nr pokoju: |
21a (II piętro) |
Kontakt:
|
Tel. 034 35 05 710 wew. 54 e-mail: rm.izs@gorzowslaski.pl |
Podmioty uprawnione: |
Właściciele nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w myśl ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 poz. 250) |
Wymagania i potrzebne dokumenty:
|
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi |
Opłaty:
|
Nie dotyczy
|
Miejsce składania wniosku: |
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Gorzowie Śląskim |
Organ właściwy:
|
Burmistrz Gorzowa Śląskiego |
Termin załatwiania sprawy:
|
Nie dotyczy |
Sposób załatwienia sprawy |
Wpisanie do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi |
Tryb odwoławczy:
|
Nie dotyczy |
Podstawa prawna:
|
· art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 poz. 250) · §1 uchwały Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 5 grudnia 2012 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne nr XXIII/167/2012 · §1 ust. 1 uchwały Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 18 lutego 2015 r. w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Gorzów Śląski nr IV/21/2015 · §1 uchwały Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 5 grudnia 2012 w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nr XXIII/169/2012 · §1 uchwały Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 16 grudnia 2015 r. zmiany uchwały Nr IV/22/2015 Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 18 lutego 2015 r w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalenia stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik określonej wielkości nr XV/101/2015 · §4 i §5 uchwały Rady Miejskiej w Gorzowie Śląskim z dnia 18 lutego 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalenia stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik określonej wielkości nr IV/22/2015 |
Dodatkowe informacje:
|
1. Do składania deklaracji oraz wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zobowiązani są właściciele nieruchomości (właścicielami nieruchomości są również: współwłaściciele, najemcy, dzierżawcy, zarządy wspólnot mieszkaniowych, zarządy spółdzielni mieszkaniowych, zarządcy nieruchomości wspólnej, użytkownicy wieczyści, inne podmioty władające nieruchomością). 2. Podstawa opłaty: - w przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - od gospodarstwa domowego, z uwzględnieniem zróżnicowania stawki w zależności od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość, - w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – za jednorazowe opróżnienie pojemnika w zależności od jego wielkości oraz rodzaju frakcji odpadu. 3. W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami, właściciel nieruchomości jest zobowiązany do złożenia deklaracji w Urzędzie Miejskim w Gorzowie Śląskim w terminie 14 dni 4. Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje: 1) w przypadku nieruchomości zamieszkałych - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec; 2) w przypadku nieruchomości niezamieszkałych - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne. 5. Począwszy od 1 lipca 2013 r. opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać - bez wezwania - w terminie do 15 dnia każdego parzystego miesiąca, w wysokości wynikającej ze złożonej deklaracji. 6. Jeżeli zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opłaty, opłata ulega podwyższeniu lub obniżeniu za miesiąc, w którym nastąpiło to zdarzenie. Deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tego faktu (na formularzu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy zaznaczyć, że jest to nowa deklaracja). Jeżeli za miesiąc, w którym nastąpiło zdarzenie wywołujące zmianę, uiszczono opłatę w niewłaściwej wysokości, należy dodatkowo złożyć korektę deklaracji dokonać ewentualnej dopłaty. 7. Obowiązek wnoszenia opłaty wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek. |
Do pobrania
Metryka
Osoba wprowadzająca informację | Rafał Meryk |
Osoba publikująca informację | Rafał Meryk |
Osoba odpowiedzialna za informację | Rafał Meryk |
Data opublikowania | 2017-01-10 11:46:44 |
Zmodyfikował | Rafał Meryk |
Data ostatniej aktualizacji | 2017-01-10 11:46:43 |