Przejdź do wersji aktualnej
Referat Inwestycji, Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego IZP-IV
Wojska Polskiego 15
II piętro , pok. 21, 22 
tel. +48 34 350 57 10 wew. 57, 36, 38
Email: um@gorzowslaski.pl
Kierownik Referatu - mgr Marcin Grabowski
Do zadań Referatu Inwestycji, Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego należy :
Planowanie przestrzenne:
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, aktualizacją i monitorowaniem „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego” oraz „Miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego”,
 - przygotowywanie i opracowywanie wyrysów, wypisów, zaświadczeń itp. w zakresie planowania i zagospodarowania,
 - przygotowywanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz nadzorowanie prawidłowego wykorzystywania terenu zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego.
 
Inwestycje:
- zlecanie robót i zawieranie umów na prace projektowe i wykonawstwo inwestycji,
 - sprawdzanie kompletności dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
 - reprezentowanie inwestora bezpośredniego,
 - udział w dokonywaniu odbioru technicznego wykonanych inwestycji,
 - rozliczenie inwestycji,
 - przekazywanie wykonanych obiektów inwestycyjnych na rzecz właściwego podmiotu – zarządcy.
 
Zarządzania drogami:
- zarządzanie drogami gminnymi, dojazdowymi do pól i lasów oraz gminnymi drogami wewnętrznymi, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych na terenie Gminy,
 - zaliczanie dróg do określonej kategorii (w tym: nadawanie numerów drogom gminnym),
 - prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dróg i obiektów mostowych.
 
 -  organizacja i bezpieczeństwo ruchu drogowego , w tym m.in.:
- rozpatrywanie wniosków dotyczących bezpieczeństwa i organizacji ruchu,
 - planowanie i wprowadzanie zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym,
 - ewidencja zatwierdzonych projektów zmian organizacji ruchu drogowego,
 - opiniowanie wniosków na korzystanie z dróg w sposób szczególny.
 
 - utrzymanie bieżące, remonty, modernizacja i budowa dróg gminnych, w tym. m.in.:
- bieżące i okresowe przeglądy stanu technicznego dróg i obiektów mostowych, rowów przydrożnych, oznakowania poziomego i pionowego, oświetlenia,
 - zlecanie robót i zawieranie umów na prace projektowe, wykonawstwo i obsługę geodezyjną oraz dokonywanie odbioru robót w zakresie rzeczowo – finansowym,
 - wydawanie zezwoleń na zajęcie pasów drogowych przy zastosowaniu projektów organizacji ruchu zatwierdzonych przez organ zarządzający ruchem,
 - koordynowanie robót w pasie drogowym, wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego i dokonywanie odbioru przywrócenia pasa drogowego do stanu pierwotnego,
 - opiniowanie projektów budowlanych dotyczących zadań realizowanych w pasie drogowym przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
 - współudział w planowaniu oświetlenia dróg, jego bieżące utrzymanie, rozliczanie kosztów zużytej energii i eksploatacji urządzeń oświetlenia,
 - organizowanie i prowadzenie akcji zimowej na drogach gminnych,
 - opracowywanie rocznych planów rzeczowo – finansowych,
 - nadzór nad funkcjonowaniem systemu odprowadzania wód opadowych / rowy przydrożne oraz kanalizacja deszczowa w ciągach dróg.
 
 
Transport publiczny:
- planowanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
 - opiniowanie rozwiązań i projektów dotyczących transportu zbiorowego, w tym lokalizacji przystanków autobusowych,
 - prowadzenie rejestru przystanków,
 - wydawanie zezwoleń przewoźnikom na korzystanie z przystanków autobusowych,
 - obciążanie przewoźników za korzystanie z przystanków zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 
Zamówienia publiczne:
- organizowanie i przeprowadzanie zamówień publicznych zgodnie z procedurami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych,
 - udzielanie wyjaśnień potencjalnym oferentom dotyczących realizowanych postępowań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
 - opracowywanie projektów umów z inwestorami dotyczących realizacji inwestycji,
 - rozpatrywanie odwołań składanych przez oferentów,
 - prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i podpisaniem umów z wykonawcami,
 - kontrola realizacji zamówienia publicznego zgodnie z specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz terminów jego realizacji,
 - gromadzenie i przechowywanie dokumentacji oraz prowadzenie rejestru zamówień publicznych, w tym rejestru umów,
 - prowadzenie sprawozdawczości dotyczących zamówień publicznych,
 - bieżąca analiza i kontrola zakupów materiałów i usług,
 - realizacja zamówień (dostaw, usług, robót budowlanych), po wcześniejszej analizie i zaakceptowaniu złożonych wniosków przez poszczególne referaty Urzędu,
 - potwierdzanie faktur pod względem zamówień publicznych.
 
Fundusz sołecki:
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu funduszu sołeckiego,
 - prowadzenie dokumentacji funduszu sołeckiego,
 - rozliczenie funduszu sołeckiego.
 
Fundusze europejskie i krajowe:
- bieżące monitorowanie programów, projektów krajowych i unijnych, umożliwiających pozyskiwanie środków zewnętrznych,
 - przygotowywanie wniosków aplikacyjnych i ich bieżąca obsługa wraz z końcowym rozliczeniem.
 
Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie realizacji zadań referatu.
Metryka
| Osoba wprowadzająca informację | Lidia Famuła | 
| Osoba publikująca informację | Lidia Famuła | 
| Osoba odpowiedzialna za informację | Marian Grajcarek | 
| Data opublikowania | 2016-07-14 14:55:02 | 
| Zmodyfikował | Lidia Famuła | 
| Data ostatniej aktualizacji | 2020-03-09 11:34:36 | 





