logo bip Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu miejskiego w Gorzowie Śląskim

logo gminy
Przeglądasz archiwalną wersję tego artykułu z dnia 20.07.2023
Przejdź do wersji aktualnej

Referat Działalności Gospodarczej i Gospodarki Komunalnej /DGK-VI/

Wojska Polskiego 15
I piętro, biuro nr 13B 
tel. +48 34 350 57 10 

e-mail: um@gorzowslaski.pl 

 

Zadania na Samodzielnym stanowisku ds. działalności gospodarczej i promocji:

  • Kreowanie pozytywnego wizerunku Gminy.
  • Gromadzenie informacji o Gminie, przygotowywanie materiałów promujących Gminę.
  • Organizacja i współorganizacja imprez promocyjnych, w tym kulturalnych, edukacyjnych, sportowych.
  • Promocja wydarzeń o charakterze kulturalnym, edukacyjnym, sportowym.
  • Przyjmowanie wniosków o organizację imprez na terenie Gminy.
  • Współpraca z komórkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi, sołectwami i osiedlami, jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami w zakresie promocji Gminy.
  • Aktualizacja strony internetowej Urzędu, prowadzenia facebook Urzędu.
  • Udzielanie informacji publicznej.
  • Współpraca z mediami, monitorowanie mediów i witryn internetowych.
  • Organizacja współpracy i współpraca z miastami partnerskimi.
  • Wykonywanie wszelkich czynności związanych z nadawaniem odznaczeń, medali, nagród, Honorowego obywatelstwa i innych tytułów przez Gminę.
  • Współpraca z LGD, KOLOT, Partnerstwem Ziemi Oleskiej i Subregionem Północnym.
  • Przyjmowanie wniosków i obsługa w zakresie wykonalności uchwały w sprawie nadania tytułu honorowego obywatela miasta i gminy Gorzów Śląski.
  • Prowadzenie Rejestru instytucji kultury.
  • Koordynowanie harmonogramu imprez odbywających się na terenie Gminy.
  • Prowadzenie ewidencji innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie.
  • Prowadzenie spraw dotyczących wzmacniania sektora ekonomii społecznej.
  • Przekazywanie i pozyskiwanie informacji gospodarczej.
  • Współpraca z przedsiębiorstwami oraz potencjalnymi inwestorami, w tym informowanie i kierowanie inwestorów do odpowiednich komórek organizacyjnych Urzędu.
  • Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów gospodarczych działających na terenie gminy, w temacie udzielania informacji o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.
  • Realizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Realizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie wydawania, cofania i wygaszania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • Współpraca z Gminną Komisją ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

Obsługa inwestora:

  • współdziałanie z pracownikami i komórkami organizacyjnymi urzędu, oraz innymi podmiotami w zakresie przygotowania i udzielania informacji o warunkach inwestowania, obowiązujących przepisach i procedurach związanych z inwestowaniem i działalnością gospodarczą na terenie JST;
  • przygotowywanie kompletnej oferty inwestycyjnej JST, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania;
  • promocja walorów JST atrakcyjnych dla inwestorów oraz ofert inwestycyjnych, w tym umieszczanie aktualnych ofert inwestycyjnych JST na stronie/portalu jednostki oraz na innych stronach/portalach dedykowanych ofertom inwestycyjnym JST;
  • udostępnianie informacji w zakresie dostępnych terenów inwestycyjnych JST;
  • organizowanie wizyt lokalizacyjnych inwestorów z udziałem przedstawicieli JST,
  • podejmowanie działań w ramach opieki poinwestycyjnej firm działających na terenie JST.
  • Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów gospodarczych działających na terenie gminy, w temacie udzielania informacji o możliwościach pozyskiwania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych.

 

 Organizacje pozarządowe:

  • opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na terenie Gminy,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi na terenie Gminy,
  • pomoc organizacyjno-merytoryczna organizacjom,
  • utrzymanie stałych kontaktów z organizacjami,
  • pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizowanie projektów społecznych,
  • pomoc w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie m.in. dla stowarzyszeń, sołectw, grup nieformalnych,
  • przeprowadzenie otwartych konkursów ofert.

 

Metryka

Osoba wprowadzająca informację Lidia Famuła
Osoba publikująca informację Lidia Famuła
Osoba odpowiedzialna za informację Michalina Stelmach
Data opublikowania 2023-02-09 13:50:24
Zmodyfikował Lidia Famuła
Data ostatniej aktualizacji 2023-07-20 11:07:10

Historia zmian

Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
2024-06-27 09:53:48 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-07-20 12:20:10 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-07-20 12:12:13 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-07-20 11:27:15 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-07-20 11:07:10 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-02-10 11:45:22 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-02-09 14:06:24 Lidia Famuła Edycja artykułu
2023-02-09 13:50:24 Lidia Famuła Publikacja artykułu