BUDOWA DROGI DLA PIESZYCH I ROWERÓW W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 487 W M. GORZÓW ŚLĄSKI
Zakres przedsięwzięcia obejmuje budowę drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 487 o długości około 3030,00 m, budowę azylu dla przeprowadzenia drogi dla pieszych i rowerów z prawej na lewą stronę DW nr 487, budowę oświetlenia przejść dla pieszych. Odbudowę istniejących rowów przydrożnych, budowę nowych przepustów pod zjazdami, budowę studni chłonnych, budowę wpustów podłączanych do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz do projektowanych studni chłonnych, budowę fragmentów kanalizacji deszczowej wraz ze studniami rewizyjnymi, a także odbudowę pobocza drogi wojewódzkiej nr 487, w miejscach niezbędnych, oraz budowę kanałów technologicznych.
Zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.), do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko kwalifikują się „drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej,
z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r o ochronie przyrody”
Planowanym zamierzeniem jest budowa ścieżki pieszo - rowerowej, tj. drogi dla pieszych i rowerów, zdefiniowanej w art. 2 pkt 4b ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.), przez którą należy rozumieć cyt.: „drogę lub część drogi, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, przeznaczoną do ruchu pieszych, osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, rowerów, hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego”;
Rozważając zasadność zaliczenia chodnika czy ścieżki rowerowej do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia należy wskazać, iż stanowią one infrastrukturę towarzyszącą drodze, a realizowane jako samodzielne elementy nie mogą być uznawane za przedsięwzięcie wymienione w § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia, bowiem są one przeznaczone do prowadzenia odpowiednio ruchu pieszych i ruchu rowerów, a nie jak w przypadku głównej funkcji drogi - prowadzenia ruchu pojazdów.
Po ponownym przeanalizowaniu przedłożonej dokumentacji oraz zakresu planowanego zamierzenia wynika, że nie należy ono do planowanych przedsięwzięć, o których mowa w w/w rozporządzeniu, czyli przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, co oznacza, że nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023r., poz. 1094 z późn.zm.), dlatego w dniu 26 czerwca 2024 roku została wydana decyzja umarzającą w całości postępowanie administracyjne.
Do pobrania
Metryka
Liczba odwiedzin | 683 |
Osoba wprowadzająca informację | Iwona Mycka-Kocemba |
Osoba publikująca informację | Iwona Mycka-Kocemba |
Osoba odpowiedzialna za informację | Iwona Mycka-Kocemba |
Data opublikowania | 2024-04-24 14:48:13 |
Zmodyfikował | Iwona Mycka-Kocemba |
Data ostatniej aktualizacji | 2024-06-28 08:40:42 |
Historia zmian
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany | |
---|---|---|---|
2024-06-28 08:40:42 | Iwona Mycka-Kocemba | Edycja artykułu | |
2024-05-08 11:21:54 | Iwona Mycka-Kocemba | Edycja artykułu | |
2024-04-24 14:48:13 | Iwona Mycka-Kocemba | Publikacja artykułu |