logo bip Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu miejskiego w Gorzowie Śląskim

logo gminy
Przeglądasz archiwalną wersję tego artykułu z dnia 10.02.2023
Przejdź do wersji aktualnej

Zgłaszanie przydomowych oczyszczalni ścieków

Tytuł:

 

 

Zgłaszanie przydomowych oczyszczalni ścieków

Komórka  organizacyjna:

Referat Spraw Obywatelskich i Ochrony Środowiska
/SOŚ-V/

Osoba odpowiedzialna:

Jowita Maćczak - kierownik referatu

Nr pokoju:

23 (II piętro)

Kontakt:

 

Tel. 034 35 05 710 wew. 150

e-mail: jm.so@gorzowslaski.pl

Podmioty uprawnione:

Każdy

Wymagania i potrzebne dokumenty:

 

druk zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków

załączniki:

·         powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna

·         kopia zgłoszenia zezwalającego na rozpoczęcie robót budowlanych lub kopia pozwolenia na budowę

Opłaty:

 

opłata skarbowa - 120 zł za przyjęcie zgłoszenia
Zwolnione z opłaty przydomowe oczyszczalnie ścieków realizowane w związku z zabudową mieszkaniową
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miejskiego w Gorzowie Śląskim lub  w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy gminy Gorzów Śląski  – 16 8909 1058 2005 0000 0013 0010 Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą dokonania zgłoszenia.

 

Miejsce składania wniosku:

Sekretariat Urzędu Miejskiego w Gorzowie Śląskim
pok. 13

Organ właściwy:

 

Burmistrz Gorzowa Śląskiego

Termin załatwiania sprawy:

 

Do 30 dni

Sposób załatwienia sprawy

Dokonanie wpisu do ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w Gorzowie Śląskim

Tryb odwoławczy:

 

 

Nie dotyczy

Podstawa prawna:

 

 

  1. art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 r. poz. 1232  ze zm.),
  2. § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 02 lipca  2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2010 r. poz. 880).

 

Dodatkowe informacje:

 

Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m2 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.

Do pobrania

Metryka

Osoba wprowadzająca informację Rafał Meryk
Osoba publikująca informację Rafał Meryk
Osoba odpowiedzialna za informację Natalia Celink
Data opublikowania 2017-01-10 13:32:16
Zmodyfikował Iwona Mycka-Kocemba
Data ostatniej aktualizacji 2023-02-10 13:03:11

Historia zmian

Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
2023-02-10 13:47:58 Iwona Mycka-Kocemba Edycja artykułu
2023-02-10 13:03:11 Iwona Mycka-Kocemba Edycja artykułu
2021-09-09 08:36:59 Rafał Meryk Edycja artykułu
2020-03-10 10:30:22 Iwona Mycka-Kocemba Edycja artykułu
2017-01-10 13:32:16 Rafał Meryk Publikacja artykułu