Nadanie numeru PESEL
Tytuł: |
Nadanie numeru PESEL |
Komórka organizacyjna: |
Referat Spraw Obywatelskich |
Nr pokoju: |
23 |
Kontakt:
|
34 3594004, wew. 67,39 |
Podmioty uprawnione: |
Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości. Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).
|
Wymagania i potrzebne dokumenty: |
1. przy zameldowaniu: · formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” · dowód osobisty lub paszport a dla cudzoziemców – paszport oraz dokument uzyskany na terenie RP tj: wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy, zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej · dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /do wglądu /. Tytułem prawnym może być w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu 2. przy złożeniu wniosku na dowód osobisty: · wniosek o wydanie dowodu osobistego · 1 aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35X45 mm, odzwierciedlająca w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości, wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego przedstawiający ją bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku · paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość · dokument poświadczający obywatelstwo polskie · odpis skrócony aktu urodzenia (osoby, które zawarły związek małżeński dodatkowo załączają odpis skrócony aktu małżeństwa) – do wglądu
|
Opłaty: |
Nie podlega opłacie |
Miejsce składania wniosku: |
Pokój 23, UM Gorzów Śląski ul. Wojska Polskiego 15 |
Organ właściwy: |
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych. |
Termin załatwiania sprawy: |
niezwłocznie |
Sposób załatwienia sprawy |
niezwłocznie |
Tryb odwoławczy: |
Nie przysługuje |
Podstawa prawna:
|
· Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U.z 2016 r.,poz. 722) · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. 2015 r., poz. 1852) · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz.U. 2015 r., poz.1984)
|
Metryka
Liczba odwiedzin | 2699 |
Osoba wprowadzająca informację | Jowita Maćczak |
Osoba publikująca informację | Jowita Maćczak |
Osoba odpowiedzialna za informację | Jowita Maćczak |
Data opublikowania | 2016-12-05 13:07:42 |
Zmodyfikował | Jowita Maćczak |
Data ostatniej aktualizacji | 2016-12-05 13:07:42 |