Zaciągnięcie dwóch kredytów długoterminowych.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Opublikował: Marcin Grabowski 2013-07-26
___________________________________________________________________________
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Opublikował: Marcin Grabowski 2013-07-19
___________________________________________________________________________
Pytania i odpowiedzi do SIWZ
W związku z otrzymaniem w dniu 09-07-2013r, zapytania dotyczącego treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z późn. zm.), , Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z późn. zm.),udziela odpowiedzi.
Pytanie:
Proszę o informację czy była by możliwość przesłania tych załączników do przetargu: formularz ofertowy, oświadczeń o spełnieniu warunków itd., w formie edytowalnej, najlepiej Word.
Odpowiedź:
Tak.
Opublikował: Marcin Grabowski 10.07.2013r.
___________________________________________________________________________
Zmiana treści SIWZ
Zamawiający działając na podstawia art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) dokonuje zmiany treści SIWZ poprzez dodanie załącznika nr24 do SIWZ - Opinia RIO nt. opinii o możliwości spłaty kredytów przez Gminę Gorzów Śląski.
zał. nr24 -
Opublikował: Marcin Grabowski 08-07-2013r.
___________________________________________________________________________
Pytania i odpowiedzi do SIWZ
W związku z otrzymaniem w dniu 03-07-2013r, zapytania dotyczącego treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z późn. zm.), , Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z późn. zm.),udziela odpowiedzi, jednocześnie informując że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Pytanie:
W związku z ogłoszeniem przedmiotowego zamówienia prosi się o informację, czy Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez Bank kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego?
Zawarcie umowy kredytu, dla którego część lub całość środków pochodzi z EBI pozwala na zaoferowanie atrakcyjniejszych warunków cenowych, wymaga natomiast zgody Zamawiającego na udzielanie, na wniosek EBI lub Banku, informacji na temat finansowanych przedsięwzięć w trakcie ich realizacji.
W przypadku zgody Zamawiającego na współfinansowanie kredytu ze środków EBI, w celu ustalenia jaka część kredytu może zostać objęta finansowaniem kredytu z EBI, prosimy o przedstawienie listy inwestycji finansowanych przy wykorzystaniu kredytu oraz przedstawienie ich krótkiej charakterystyki obejmującej:
a. Nazwę przedsięwzięcia,
b. Przewidywaną datę rozpoczęcia i zakończenia,
c. Krótki opis inwestycji (obejmujący podstawowe założenia projektowe) lub (jeśli Zamawiający dysponuje takimi dokumentami) biznes plan/studium wykonalności,
d. Informację czy Zamawiający ma możliwość odzyskania podatku VAT dla inwestycji (tzn. czy koszty rozliczane będą w kwotach netto czy brutto),
e. Całkowity koszt inwestycji brutto i netto;
f. Źródła finansowania przedsięwzięcia, w podziale na:
- Środki własne,
- Kredyt,
- Dotacja UE,
- Inne (jakie?),
g. Informację, czy w ramach przedsięwzięcia planowany jest zakup używanych środków trwałych, jeśli tak w jakiej kwocie?
h. Informację, czy dla przedsięwzięcia konieczne jest sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko. Jeśli analiza jest konieczna, jaki jest etap prac nad raportem Oceny
Oddziaływania na Środowisko?
i. Liczbę osób zatrudnionych przez Zamawiającego?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie przez Bank kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Pytanie:
Odpowiedź:
- Opisowej informacji o wykonaniu budżetu za 2012r.
Odpowiedź:
- Wykazu obecnie realizowanych inwestycji.
Odpowiedź:
Opinii RIO:
- opinii o możliwości spłaty kredytów z ogłoszonego przetargu.
Odpowiedź:
Opinia zostanie opublikowana z chwilą otrzymania z RIO.
- opinii nt. projektu budżetu na rok 2013.
Odpowiedż:
Opublikował: Marcin Grabowski 2013-07-04
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Gorzów Śląski: Zaciągnięcie dwóch kredytów długoterminowych
Numer ogłoszenia: 254582 - 2013; data zamieszczenia: 02.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gorzów Śląski , ul. Wojska Polskiego 15, 46-310 Gorzów Śląski, woj. opolskie, tel. 034 3505710, 715, faks 034 3505710, 715 wew. 42.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzowslaski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie dwóch kredytów długoterminowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie dwóch kredytów długoterminowych: Część 1 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy zł), na realizację inwestycji pod nazwą Budowa drogi wewnętrznej dojazdowej do gruntów rolnych Jamy-Kozłowice. 1) Postawienie kredytu do dyspozycji: - 23.09.2013r. - 250 000,00 zł - 28.10.2013r. - 250 000,00 zł 2) Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg stopy redyskonta weksli + stała marża banku. 3) Okres karencji do 19.02.2016r. 4) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do ostatniego dnia spłaty 5) Spłata rat kredytu po upływie karencji w następujących okresach (20-go danego miesiąca): - 20.02.2016r. - 20 000,00 zł - 20.02.2017r. - 20 000,00 zł - 20.02.2018r. - 20 000,00 zł - 20.02.2019r. - 100 000,00 zł - 20.02.2020r. - 150 000,00 zł - 20.02.2021r. - 190 000,00 zł ____________ 500 000,00 zł Część 2 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 750 000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł), na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 1) Postawienie kredytu do dyspozycji: - 02.09.2013r. - 250 000,00 zł - 25.11.2013r. - 500 000,00 zł 2) Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg stopy redyskonta weksli + stała marża banku. 3) Okres karencji do 19.02.2016r. 4) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do ostatniego dnia spłaty 5) Spłata rat kredytu po upływie karencji w następujących okresach (20-go danego miesiąca): - 20.02.2016r. - 30 000,00 zł - 20.02.2017r. - 30 000,00 zł - 20.02.2018r. - 30 000,00 zł - 20.06.2019r. - 150 000,00 zł - 20.02.2020r. - 50 000,00 zł - 20.03.2020r. - 100 000,00 zł - 20.05.2020r. - 100 000,00 zł - 20.03.2021r. - 100 000,00 zł - 20.05.2021r. - 160 000,00 zł ____________ 750 000,00 zł.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r., Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002r., nr 72, poz.665 z późn.zm.)
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wymaga szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (zał. nr1 do SIWZ - części 1 przedmiotowego zamówienia, zał.nr2 do SIWZ - części 2 przedmiotowego zamówienia), harmonogram spłaty kredytu, dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gorzowslaski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gorzowie Śląskim ul. Wojska Polskiego 15 46-310 Gorzów Śląski.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.07.2013 godzina 10:30, miejsce: Pokój nr 3 ( sekretariat ) w siedzibie zamawiającego Urząd Miejski w Gorzowie Śląskim ul. Wojska Polskiego 15 46-310 Gorzów Śląski.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 13.08.2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy zł), na realizację inwestycji pod nazwą Budowa drogi wewnętrznej dojazdowej do gruntów rolnych Jamy-Kozłowice..
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Postawienie kredytu do dyspozycji: - 23.09.2013r. - 250 000,00 zł - 28.10.2013r. - 250 000,00 zł 2) Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg stopy redyskonta weksli + stała marża banku. 3) Okres karencji do 19.02.2016r. 4) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do ostatniego dnia spłaty 5) Spłata rat kredytu po upływie karencji w następujących okresach (20-go danego miesiąca): - 20.02.2016r. - 20 000,00 zł - 20.02.2017r. - 20 000,00 zł - 20.02.2018r. - 20 000,00 zł - 20.02.2019r. - 100 000,00 zł - 20.02.2020r. - 150 000,00 zł - 20.02.2021r. - 190 000,00 zł ____________ 500 000,00 zł.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.02.2021.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 750 000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy zł), na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów..
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Postawienie kredytu do dyspozycji: - 02.09.2013r. - 250 000,00 zł - 25.11.2013r. - 500 000,00 zł 2) Oprocentowanie kredytu będzie liczone wg stopy redyskonta weksli + stała marża banku. 3) Okres karencji do 19.02.2016r. 4) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do ostatniego dnia spłaty 5) Spłata rat kredytu po upływie karencji w następujących okresach (20-go danego miesiąca): - 20.02.2016r. - 30 000,00 zł - 20.02.2017r. - 30 000,00 zł - 20.02.2018r. - 30 000,00 zł - 20.06.2019r. - 150 000,00 zł - 20.02.2020r. - 50 000,00 zł - 20.03.2020r. - 100 000,00 zł - 20.05.2020r. - 100 000,00 zł - 20.03.2021r. - 100 000,00 zł - 20.05.2021r. - 160 000,00 zł ____________ 750 000,00 zł.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.05.2021.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
zał. nr1
zał. nr2
zał. nr3
zał. nr4
zał. nr5
zał. nr6
zał. nr7
zał. nr8
zał. nr9
zał. nr10
zał. nr11
zał. nr12
zał. nr13
zał. nr14
zał. nr15
zał. nr16
zał. nr17
zał. nr18
zał. nr19
zał. nr20
zał. nr21
zał. nr22
zał. nr23
Podmiot udostępniający: | UM Gorzów Śląski |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Marcin Grabowski |
Data wytworzenia: | 2013-07-02 |
Do pobrania
Metryka
Liczba odwiedzin | 1760 |
Osoba wprowadzająca informację | Roland Fabianek |
Osoba publikująca informację | Roland Fabianek |
Osoba odpowiedzialna za informację | Roland Fabianek |
Data opublikowania | 2013-07-02 10:53:25 |
Zmodyfikował | Roland Fabianek |
Data ostatniej aktualizacji | 2013-07-26 11:41:20 |
Historia zmian
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany | |
---|---|---|---|
2013-07-26 11:41:20 | Roland Fabianek | Edycja artykułu | |
2013-07-19 10:41:39 | Roland Fabianek | Edycja artykułu | |
2013-07-10 09:16:29 | Roland Fabianek | Edycja artykułu | |
2013-07-08 11:36:26 | Roland Fabianek | Edycja artykułu | |
2013-07-04 11:24:33 | Roland Fabianek | Publikacja artykułu |